Brod s 350 tona azbesta stigao u Split: 'Još ne znamo gdje ćemo taj azbest deponirati'

Unatoč prosvjedima koji su održani prije dva dana, brod Moby Drea ušao je danas u splitski škver uz pratnju četiri remorkera Brodospasa.

– Brod će uskoro biti vezan i ulazimo na njega kako bismo obavili nadzor. Već sutra krećemo s poslom. Kao što vam je poznato, riječ je o uklanjanju pregradnih panela koji sadrže azbest. Bilo je govora da bi Državni inspektorat ili carina mogli eventualno zaustaviti radove na parkiralištu. No, s naše strane nema nikakve skrivene namjere niti planiramo bilo što odgađati. Ne očekujemo inspektorat, ali smo spremni ako dođu. Radove na brodu uredno smo prijavili svim relevantnim institucijama. Ako inspektorat odluči doći, vrata su, naravno, otvorena. S obzirom na okolnosti, njihov dolazak ne bi bio iznenađenje, ali zasad nemamo nikakvu službenu najavu, poručili su danas iz Brodosplita.

Kako će ti radovi točno izgledati?

– Radovi su precizno organizirani. Čim se brod priveže, započet ćemo s pripremom brodice ćemo također osigurati, a sve se odvija prema strogim sigurnosnim protokolima. Prvo ćemo obaviti mjerenja iz predostrožnosti ćemo provjeriti ima li u zraku prisutnosti azbestnih čestica, odmah po dolasku na brod. Radnici su već organizirani i opremljeni. Na brodu je kontejner s odijelima za jednokratnu upotrebu, koja će se svakodnevno mijenjati i propisno zbrinjavati. Sami radovi uključuju uklanjanje pregradnih panela,oni se nalaze u salonskim i putničkim kabinama. Svaki panel ćemo skidati ručno, sa sve četiri strane, prema načinu na koji su postavljeni. Nakon uklanjanja, paneli će se pažljivo slagati na palete. Te palete potom silaze s broda i preuzima ih vozilo koje ih odvozi na lokaciju za sigurno zbrinjavanje. Cijeli proces provodi se u skladu s važećim propisima i uz najviše mjere zaštite – kako za radnike, tako i za okoliš – objasnili su.

Jedno od ključnih pitanja koje se nameće u javnosti jest sigurnost samog postupka uklanjanja azbestnih panela.

– Prije svega, važno je naglasiti da u samim vidama, vijcima koji drže panele, nema azbesta. Oni imaju svoj prsten i maticu, ali ti dijelovi nisu kontaminirani azbestom. Azbest se nalazi unutar panela, u slojevima, spljošten i zatvoren. Nije izložen površini, ne viri van i ne postoji mogućnost da samo odvijanjem vide on ispadne ili se oslobodi. Unatoč tome, iz predostrožnosti ćemo svaku vidu dodatno tretirati prilikom skidanja ćemo ih špricati vodom s dodatkom deterdženta. Zašto? Jer azbest pod vodom postaje neaktivan, odnosno, vezan je za vlagu i ne može se širiti zrakom – objasnili su.

Još nije poznato gdje će se azbest deponirati.

– Točno je da se procjenjuje kako se u ovom slučaju radi o oko 350 tona azbestnog otpada, koji je raspoređen na više mjesta unutar broda. Što se tiče zbrinjavanja, važno je istaknuti da to nije odgovornost Brodosplita, za to je zadužen koncesionar – rekli su.

O svemu se oglasio i gradonačelnik Tomislav Šuta.

– Prvi sam jasno rekao, ovakvom brodogradilištu nije mjesto u Splitu! Još tijekom kampanje govorio sam da Split može imati brodogradnju specijalnih objekata kako bi se zadržala tradicija splitske brodogradnje. Prostor koji danas zauzima Brodosplit mora se smanjiti i prenamijeniti za nove moderne tehnologije koje imaju budućnost. Od kad se pojavila informacija o dolasku stranog broda s azbestom, u kontaktu sam sa svim nadležnim institucijama. Očekujem da svakodnevno prate što se događa na terenu i da svaku nepravilnost odmah sankcioniraju. Ovo što se događa nedopustivo je za glavni grad Mediterana, stoga kao gradonačelnik apeliram da se pokrene procedura prenamjene prostora dijela brodogradilišta. U razgovorima s predsjednikom Vlade Andrejom Plenkovićem i ministrom Ivanom Anušićem jasno sam definirao da je vrijeme da Split krene naprijed. Jasno, odgovorno i bez straha – poručio je.



Source link