Objavljen HUDI “Vodič za provjeru informacija”

Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) u suradnji s Fakultetom elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija Osijek (FERIT) objavila je “Vodič za provjeru informacija”, sveobuhvatni edukativni priručnik koji građanima i novinarima nudi praktične alate i metodologije za prepoznavanje i suzbijanje dezinformacija u medijskom prostoru.

Vodič je izrađen kao dio projekta FACT@FERIT, koji se provodi u okviru mjere „Uspostava provjere medijskih činjenica i sustava javne objave podataka“ koju podupire Agencija za elektroničke medije. Cilj projekta je unaprjeđenje medijskih i novinarskih standarda te osnaživanje informacijske pismenosti građana s naglaskom na razotkrivanje lažnih vijesti, misinformacija i manipulacija javnim sadržajem.

Vodič se sastoji od deset tematskih cjelina koje pokrivaju:

· osnove medijske pismenosti i načine identifikacije dezinformacija,

· korištenje pouzdanih izvora i alata za provjeru činjenica,

· prepoznavanje senzacionalizma, emocionalne manipulacije i pristranosti,

· važnost transparentnosti, više perspektiva i etičkih standarda u izvještavanju.

Posebna vrijednost ovog priručnika jest praktična uporaba – uključuje konkretne savjete za građane, novinare i edukatore kako odgovorno konzumirati i dijeliti informacije, koje digitalne alate koristiti te kako prepoznati autentične izvore i izbjeći sukob interesa.

“Svjedoci smo svakodnevnog širenja netočnih i zlonamjernih informacija putem društvenih mreža i internetskih kanala. Uz ovaj vodič, građani će lakše moći prepoznati lažne tvrdnje, bolje razumjeti kako mediji funkcioniraju te donositi informirane odluke”, poručuje predsjednica HUDI fact-checking tima, Iva Šalamon.

U izradi vodiča sudjelovali su članovi HUDI tima za fact-checking, tj. predstavnici relevantnih medijskih kuća (24sata, Hanza Media, Index.hr, Nova TV, Telegram, tportal) te akademska zajednica (FERIT).

Za dodatne informacije i preuzimanje vodiča posjetite mrežne stranice HUDI-ja.

Izvršni odbor HUDI čine Igor Cenić, član upravnog odbora Hanza Medije, Marin Katušić, direktor monetizacije, Index promocija, Tonko Weissmann, izvršni potpredsjednik i član uprave RTL-a Hrvatska, Zoran Turković, izvršni direktor i član uprave u 24sata, Miran Pavić, osnivač i direktor Telegram Media Grupe te Maja Blumenšajn, direktorica digitalnog odjela Nove TV i predsjednica HUDI-ja.

O HUDI-ju: Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) vodeće je strukovno udruženje za okupljanje online medija i svih ostalih industrija koje sudjeluju u digitalnom oglašavanju. Osnovali su je Hanza Media, Index promocija, Nova TV, RTL Hrvatska, Styria i Telegram Media Grupa. Sve novosti iz Hrvatske udruge digitalnih izdavača možete pratiti na HUDI webu, Facebooku, Instagramu ili LinkedInu.



Source link