Očekuju nas niže temperature u tramvajima i skuplje karte? Iz ZET-a otkrili kako će uštedjeti

Cijene energenata predstavljaju najveći trošak za poslovanje ZET-a, a iz te gradske tvrtke za DNEVNIK.hr ističu da ”kontinuirano prate situaciju s porastom cijena energenata i provode aktivnosti na smanjenju troškova, a da se istovremeno nastavi pružati visoka razina kvalitete usluge prijevoza putnicima”.

– U skladu s time, vozači tramvaja imaju naputak za primjenu tehnike vožnje kojom se postiže smanjenje potrošnje električne energije, a uštedi se doprinijelo i ograničenjem najveće brzine vožnje niskopodnih tramvaja. Također, tramvajska vozila imaju mogućnost rekuperacije električne energije, odnosno kod kočenja električnu energiju vraćaju u energetsku mrežu, u energetski sektor u kojem se nalaze. Tu energiju koristiti drugi tramvaj koji ubrzava, dok se jedan dio te energije koristi u tramvaju za ostale sustave – objasnio je glasnogovornik ZET-a Domagoj Zeba.

Napominju i da osim vozača tramvaja i vozače autobusa također kontinuirano podsjećaju na primjenu defenzivne vožnje, čime se postiže ušteda goriva: ”Smanjenju potrošnje, kao i očuvanju okoliša, doprinosi se i kontinuiranom modernizacijom voznog parka kroz nabavku novih autobusa visoke EURO6 norme, poput 65 autobusa čiju isporuku očekujemo do kraja godine”.

– Svakako se razmatraju i mogućnosti uštede energije prilagodbom temperature u vozilima u nadolazećim zimskim mjesecima, u dijelu voznog parka gdje tehničke karakteristike vozila, odnosno sustava za grijanje to dozvoljavaju, s obzirom na to da je u dijelu vozila sustav tvornički podešen i automatiziran – dodaju iz ZET-a.

Kad je riječ o cijeni karata, to pitanje se već duže vrijeme razmatra u kontekstu gospodarskih okolnosti, poput porasta cijena energenata i opće inflacije što dovodi i do povećanja troškova ZET-a: ”Na temeljima odgovorne upravljačke politike i u dijalogu s Gradom Zagrebom kontinuirano se prati i analizira situacija po pitanju spomenutih okolnosti, a ovisno o povratnim pokazateljima, razmotrit će se eventualne korekcije u tarifnom sustavu, a o čemu ćemo pravovremeno izvijestiti javnost”.

A javnost već jako dugo čeka da profunkcionira mobilna aplikacija za prodaju karata, koja je najavljivana već nekoliko puta, ali nikako da ugleda svjetlost dana.

– Rad na mobilnoj aplikaciji za čiju je izradu putem javnog natječaja 2017. odabrana tvrtka KING ICT intenzivirao se dolaskom nove Uprave – istaknuo je Zeba.

Mobilnom aplikacijom za prodaju karata korisnicima će se nuditi mogućnost dostupnijeg i jednostavnijeg plaćanja prijevozne usluge.

– Nakon registracije, odnosno izrade korisničkog računa, korisnici će u aplikaciji putem odgovarajuće platforme moći nadoplaćivati sredstava koja će koristiti za kupnju karata. Predviđeno je da se putem aplikacije može obaviti kupnja pojedinačnih karata, kao i registracija aktivne karte prilikom presjedanja u drugo vozilo. Također će se moći kupiti i mjesečni, odnosno godišnji kupon, no za to će prethodno biti potrebno na prodajnim mjestima ZET-a otvoriti korisnički račun uoči prve transakcije – objasnio je Zeba.

No, kada će aplikacija, koja je plaćena nešto manje od dva milijuna kuna napokon početi raditi, i dalje je pitanje bez odgovora, nešto kao prazan displej voznog reda.

Najčitaniji članci

Source link

Vaša iskustva i mišljenje ...