Satima čekala hitnu u bolovima pa preminula u bolnici: ‘Zvali smo pomoć, ali nitko nije došao’

Drago Makaj dva puta je zvao hitnu pomoć za suprugu koja je trpjela neizdržive bolove. Čekali su satima, a po nju su došla vozila saniteta.

– Između 3 i 4 nitko nije zvao, nitko nije došao… Ništa. Tih jedan sat, sve teže je počela disati… Teško je dolazila do zraka. Često je nakašljavala kad je ležala. Čekali smo. Ona je samo ležala. Onda sam malo digao glas da kaj je sada s tom hitnom. U tri sata ste mi rekli da je ekipa na terenu da neka nazovem u četiri sata. Da nek se javimo doktorici opće prakse. Rekao sam da je stanje sve gore i gore – ispričao je Drago za Provjereno.

Iz hitne su mu savjetovali da se javi liječnici opće medicine, odnosno zamjenskoj i pije tablete protiv bolova. Oko sedam sati Drago odlazi tražiti zamjensku liječnicu opće medicine, a ona mu je samo rekla da zove sanitet.  Ni nakon dva poziva po njegovu suprugu nisu izašli u vozilu Hitne pomoći. Ali zato jesu iz vozila saniteta istog Zavoda za hitnu medicinu Varaždinske županije. Dolaze po nju oko 9 sati.

– U kakvom je tada bila stanju? Katastrofa. Prema pogledu, prema njoj, od lica, oči, to je sve izgledalo zastrašujuće. Počela je mijenjati boju na licu. Kad su je primili s kreveta tehničar i tehničarka, kad su je stavili u stolac, ona je tako zajaukala, da sam ja u kuhinji čuo… Od bolova – kaže Drago.

Od prvog poziva u pomoć prošlo je ukupno šest sati.

– Popodne je rekla da je bila na pregledu i da su joj ustanovili da ima emboliju pluća. I da ide na internu na intenzivnu na 2. kat – prisjeća se Drago.

Suprugu su dovezli u Opću bolnicu Varaždin, ali nažalost prekrasno.

– Od embolije pluća došao je ugrušak do srca i zaustavilo srce. To je bio znak u gležnju. Kad nateče gležanj prema prstima… Osjećao sam bijes, strašan bijes. Jednostavno ja se dan-danas ne mogu pomiriti s tim. Mi smo imali poziv prema Hitnoj i oni nisu izašli van – govori Drago.

Ravnatelj, Mladen Smoljanec, rekao je da se na Dragin poziv javila dispečerka, medicinska sestra.

– U razgovoru je uzeta vrlo opširna anamneza. Iskristalizirale su se dvije indicije prema kojima je dispečerka postupila. Koje su to indicije? Bol u kralježnici nakon operacije i povraćanje u prvom razgovoru i povraćanje u drugom razgovoru prestalo. Dva razgovora su bila. Jedno vozilo od postojeća dva je bilo na terenu. Drugo je bilo tu. Zašto nije poslano onda? Zato što je bila procjena da je indicija samo dovoljan savjet – objašnjava Smoljanec.

Dodaje mora vjerovati svojim prijavno-dojavnim jedinicama koje su za to ovlaštene, koje su za to školovane i koje imaju licencu da rade u najboljem interesu svih pacijenata koji se jave.

Iz udruge “Hitna uživo 194” koja okuplja djelatnike hitne službe ističu da je posao dispečera jako osjetljiv i zahtjevan.

– Često puta komunikacija, dijalog, ode u krivom smjeru i to je najveći problem. Jako nezahvalan posao. Tako da je to jako škakljiv posao i iskreno da vam kažem ja ga ne bi volio radit. Zašto? Zato što jednostavno mislim da su puno skloniji pogreškama nego što smo mi na terenu. Jedna kriva riječ ili jedna kriva misao može odvesti u totalno drugom smjeru – ističe Tomislav Petrušić, predsjednik udruge.

U Zavodu za hitnu medicinu Varaždinske županije zaposlena je 171 osoba. 10 ih radi na prijavno-dojavnoj jedinici u 5 smjena.

Najčitaniji članci

Source link

Vaša iskustva i mišljenje ...