ZET u problemima. Muče ih stari tramvaji i nedostatak radne snage: 'Vozači su iscrpljeni!'

Zagrebački električni tramvaj (ZET) muku muči sa zastarjelim voznim parkom, a u posljednje vrijeme muči ih još jedan veliki problem – kronično im nedostaje radne snage. Planira se proširenje tramvajske mreže, a u to vrijeme svakodnevno odlaze vozači nezadovoljni uvjetima rada pa se iz tog razloga za upravljačem nerijetko nađu mladi i neiskusni vozači, piše HRT.

Iskusni vozač Mario Perković kaže kako se nagledao svega, ali da nikada nije bilo teže.

– Dovode do nekog stanja gdje ne smijemo biti nervozni, ne smijemo reagirati naravno tu su i putnici koji su izrevoltirani zbog kašnjenja, zbog gužve, ali na to mi ne možemo utjecati, nažalost – ispričao je Perković koji tramvaj vozi već 16 godina.

Nedostaje vozača i u drugim europskim zemljama. U ZET-u je zaposleno više od 1800 vozačica i vozača, no i dalje ih nedostaje stotinjak.

– Refleksija toga je da ljudi rade prekovremeno da imaju po 20 i više sati prekovremenog rada iscrpljeni su imaju četiri dana u mjesecu odmora i jednostavno pucaju po šavovima – naglasio je predsjednik Sindikata vozača i prometnih djelatnika ZET-a Anto Jelić.

Vozači često otvaraju bolovanje i po tome su u Hrvatskoj u vrhu. Natječaji su otvoreni stalno – no rijetki se javljaju pa je, stoga, teško pokriti sve linije u gradu.

A kako se uopće postaje vozačem tramvaja? Vozač treba imati navršenu 21 godinu života, nema posebne škole već se polaže kratki tečaj, a iskustvo se stječe kroz svakodnevni rad.

– Nažalost sve je gore što se tiče vozača i gledajte europska unija priprema smanjiti dob dakle bit će i mlađi međutim mi se s tim moramo nositi što je tu je – rekao je Jelić.

Statistika pokazuje da je javni prijevoz u Zagrebu i dalje najsigurniji i već godinama nije zabilježen nijedan smrtni slučaj. Ipak, teško će se ta pozitivna statistika nastaviti i dalje, ukoliko se ne zaustavi odlazak radne snage.



Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.



Source link

Vaša iskustva i mišljenje ...