Iskustva s UN dijetom: Korisnici zadovoljni, nutricioniste tvrde da je opasna po zdravlje


Već je postalo uobičajeno da se svako malo na tržištu pojavi nova dijeta. Tako se na naše područje nedavno uvukla UN dijeta ili 90-dnevna dijeta, u svijetu poznata kao 3MD dijeta.

Razlozi zbog kojih je postala toliko popularna leže u činjenici da je vrlo jednostavna i razumljiva za primjenu, jamči siguran i zdrav gubitak kilograma te ne zahtijeva kupovinu posebnih vrsta namirnica. Činjenica da je jelovnik tijekom trajanja ove dijete bogat i raznovrstan još je jedan od razloga popularnosti ove dijete. Kako nam se UN dijeta učinila vrlo zanimljivom, odlučili smo je malo detaljnije istražiti, ali i potražiti iskustva onih koji su već bili na toj dijeti jer njima ipak najviše vjerujemo.

Kako funkcionira UN dijeta?

UN dijeta traje 90 dana i uz pridržavanje pravila garantira gubitak od 15 do 20 kilograma. Za razliku od drugih dijeta u kojima je strogo zabranjeno konzumiranje brojnih namirnica, tijekom UN dijete dozvoljeno je jesti apsolutno sve (čak i pizzu i slastice)!

Budući da traje ukupno tri mjeseca, UN dijeta spada u razred dugoročnih dijeta, a to ujedno znači da se kilogrami gube postepeno. Takav način skidanja kilograma je prirodniji, odnosno zdraviji. Da bi osoba na UN dijeti postigla željene rezultate, postoji poseban plan prehrane raspoređen po danima pa tako imamo:

  • proteinski dan
  • škrobni dan
  • ugljikohidratni dan i
  • voćni dan.

Prvi dan konzumiraju se prvenstveno namirnice bogate proteinima, drugi dan bogate škrobom, treći ugljikohidratima, a četvrti vitaminima. Po završetku voćnog dana, ciklus se ponavlja. Takav pristup omogućava uravnoteženu ishranu i ubrzava metabolizam što je i cilj ove dijete. Kilogrami izgubljeni kroz dug period neće se tako lako vratiti, kao oni izgubljeni u samo nekoliko dana. A po završetku dijete možete se vratiti normalnoj prehrani. No UN dijeta nije tako jednostavna kao što se čini, jer zahtijeva i pridržavanje brojnih pravila. Primjerice, prvi obrok u danu isključivo je rezerviran za konzumaciju dvije voćke iste vrste – dvije jabuke ili dvije mandarine. Nikako ne smijete miješati voće. Također, važno je stvoriti naviku ispijanja dvije litre vode svaki dan. Zadnji obrok trebao bi biti do 20 sati, nikako kasnije. Jednom mjesečno potrebno je napraviti i post, tijekom kojeg se cijeli dan pije voda. Pravilima nema kraja pa smo odlučili provjeriti stručna mišljenja, ali i zadovoljstva korisnika UN dijetom.

Što kažu nutricionisti?

Woman feet standing on Weight Scale on wooden background

Zanimljiva je činjenica da brojni nutricionisti ne podržavaju ovu dijetu, već je smatraju opasnom po život. Za početak, smatraju kako je podjela namirnica sama po sebi zbunjujuća jer i voće i škrob spadaju u ugljikohidrate. Zapravo su škrobni, ugljikohidratni i voćni dan prema nutritivnom sastavu namirnica potpuno jednaki.

Također su mišljenja da za vrijeme proteinskog dana osoba na dijeti može previše opteretiti probavni sustav visokim unosom mesa. Nigdje se ne spominje niti važnost tjelesne aktivnosti, kao i ravnoteže unosa i potrošnje energije. Zbog nedovoljnog svakodnevnog unosa potrebnih hranjivih tvari postoji i opasnost od poremećaja redovnih procesa koji se odvijaju u ljudskom organizmu.

OK je smanjiti kilograme, ali samo ako je to postepeno i uravnoteženo, smatraju nutricionisti. A to znači pravilno rasporediti obroke tijekom dana, konzumirati raznoliku niskokaloričnu hranu, smanjiti unos masnoća u hranu i pripremi hrane, birati punovrijedne proteine, izbaciti suvišni šećer i slastice, kao i za temelj svakodnevne prehrane postaviti voće, povrće i integralne žitarice.

Osim toga, nutricionisti smatraju da je prehranu potrebno prilagoditi individualnim potrebama. To je jedini ispravan način za postizanje cilja. Hajdemo sada provjeriti zadovoljstvo ili nezadovoljstvo korisnika UN dijetom.

Iskustva korisnika većinom su pozitivna

Istražili smo i iskustva korisnika UN dijete i shvatili da tu zaista ima svega. Neki od njih zaista su izgubili kilograme koji se prekidom dijete nisu vraćali. Drugi pak su već nakon nekoliko dana odustali. Treći su se držali svih pravila, ali rezultata nije bilo. No najviše je ipak onih koji su zadovoljni ovom dijetom.

Zadovoljstvo UN dijetom pripisuju gubitku kilograma, a neki čak i poboljšanjem zdravstvenog stanja – poboljšanje krvne slike, smanjenje osjećaja nadutosti i lošeg raspoloženja… Glad i iscrpljenost najčešća su negativna iskustva s UN dijetom, posebice za vrijeme vodenog dana, ali takvih je slučajeva zaista malo.

Možemo zaključiti kako svaka dijeta ima svoje dobre i loše strane, odnosno svoje protivnike i zagovornike. No ono što je zapravo istina je da nijedna dijeta ne može odgovarati svima. Zato je najvažnije osluškivati potrebe svog tijela i pronaći ono što vam najviše odgovara.

Imate li iskustva s UN dijetom, slobodno nam ostavite komentar.

Recent Posts